I'm a ROSE that can grow anywhere..heee

Monday, April 25, 2011

Wa Rebah Lagi!


Assalamualaikum

Jam di tangan aku tepat menunjukkan pukul empat petang. Debaran di hatiku semakin kuat, terasa degupan jantung yang agak laju. Dup Dap Dup Dap!

Bukan hari ni ja aku rase macam ni. Sebenarnya sejak habis exam Mid Term hari tu lagi aku rase tak sedap hati.

Kebiasaannya, setiap kali exam aku ada sedikit rase cool tu tapi untuk kali ni  aku rase sejarah lepas berulang lagi!

Lima minit telah berlalu, dan Madam Zairila Juria iaitu lecturer yang ajau aku Statistics pun masok ke kelas. Wajah cerie beliau tidak langsung mengubah debaran dada aku.

Dan sejurus beliau memanggil no matric bernomborkan 2697 dan mengembalikan kertas exam Statistic Mid Term, benar- benar ternyata WA REBAH LAGI!

Korunk paham tak??

AKU REBAH! KECUNDANG!

Tyme ni aku istighfar banyak-banyak. Aku hanya mampu menjerit sekuat-kuatnya dalam hati. Air mata aku tak tertahan lagi. Tapi tak cool kalau aku juraikan saja air mata tu. Cukup Allah s.w.t dan aku saja tau perasaanku tika itu.

Nasi dah jadi bubur! Menangis air mata darah sekali pun tak berguna.

Aku rasa down gile tyme tu! Rase mau telefon saja mamaku, kerana wanita itu saja yang tau perasaan dan memahami diri ini. Tapi aku tak kuat. Biarlah tunggu sejam dua lagi untukku kumpulkan kekuatan tuk share resultku dengan ma abah.

Selepas solat Isyak aku pasang niat untuk call mama. Mase ni ak mesti cari port bek punye, sebab aku tau mesti banyak air mata aku yang akan tumpah ke bumi..ngee~

Aku sedar dan dapat bace formula diri aku. Aku tak boleh lalai sket. Bila ada cinta yang cube tembus kat dalam ati aku, pasti benda- benda macam ni terjadi. First, terasa ada hijab antara aku dan Sang Pencipta. Second, aku lalai dengan dunia. Third sebagai result dari kelalaian aku.. Outputnya, result aku jatuh!

INILAH AKU!

Result aku bukan jatuh sikit-sikit derrr.. tapi menjunam! Besau sangat jurangnye.




Benar sungguh kata- kata bahawa " Ilmu itu Nur.Dan Nur hanya akan tembus pada hati- hati yang bersih saja. Bagaimana hatiku? 

Tepuk dada kau Husna! Tanya sama iman.

Walaubagaimanapun, ini bukanlah pengakhirannya. " Allah takkan mengubah nasib sesuatu kaum, melainkan kaum tersebut berusaha merubah nasib mereka sendiri." Begitu juga aku.

Nasihat lembut mama menyerap lembut masok ke dalam hatiku. Kata-katanya sangat memberi semangat untuk aku bangun dan menempuh dua minggu mendatang untuk aku menduduki Final Exam yang akan menentukan banyak perkara dalam idop aku.

AKU TAK MAU REBAH LAGI!

Sungguh, sakit benar rasa itu!

"Ya Allah,bukalah hijab antara aku denganMu. Sungguh aku sedar aku jaoh darimu. Lame sungguh mata ini tak menitiskan air mata keranaMu Ya Allah. Aku hanya ingatMu Ya Allah tika aku susah. Tapi aku hanyut bila aku senang.Aku lupa padaMu Ya Allah.Ampunkan aku..Aku bersyukur kerana Kau masih sayangkan aku dengan memberi aku kesedaran untuk ku kembali mencari cintaMu."

Aku hanya ade 2 minggu lagi untuk pulun habis-habisan. Cover semua topik. Wahai Mr Statistic dan juga Mr Arabic..I wish both of u could love me like I do. Stay with me till the end. Dont leave me behind coz u'll break my heart badly.

dat i wuz damn depressed!!!!

aahhhh..itz hurt u noe..

itz kinda lyke wanna jump from a high tower..

so dat i could die on da spot..

huh..sad..gloomy Monday..=(

how could i face da fact dat i'm not da chosen one..????

tell me, mr. statistics...mr.arabic

pleaze...

bring me back my smile..

my happy dayz...

pleaze...............(-,-)



4 comments:

  1. ujiam je tu yunk...awak kene tabah..ni bru kat matrik taw..kat gombak nnty banyak2 sgt ujian tibe..lor ni...lupekan sume cinte2 uh..toksoh layan dah depa..biar lah dworg terluka asal awak tak terluka..

    ReplyDelete
  2. tq odahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...btw, ajau owg stat!!!

    ReplyDelete